TÁJÉKOZTATÓ

FKF zöldhulladék-gyűjtő zsákok igénylésére

Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata 2025. tavaszán is szeretné a helyes zöldhulladék-gyűjtésre ösztönözni a lakosságot, mind a társasházakban, mind a kertes ingatlanokban, családi házakban életvitelszerűen élők esetében, így ismételten lakossági akciót hirdet a zöldhulladék-gyűjtő zsákok igénylésére vonatkozóan
a rendelkezésre álló mennyiség erejéig!

IGÉNYLÉSI FELTÉTELEK

1. Jogosultak köre:

  • természetes személyek, magánszemélyek, akik életvitelszerűen élnek újpesti kertes ingatlanban, családi házban és ezt lakcímadatokkal igazolni tudják
  • társasházak, lakásszövetkezetek, társasházi képviseletek, akik újpesti, kerttel, előkerttel, zöldterülettel rendelkező társasházakat kezelnek és ezt képviseleti jogosultságukkal ellenőrizhető módon igazolni tudják

2. Igényelhető zsákok mennyisége:

  • természetes személyek, magánszemélyek: 25 db zsák / ingatlan (ingatlanonként egy csomag zsák igényelhető, akkor is, ha az ingatlanban többen élnek életvitelszerűen és megegyezik a címadatuk)
  • társasházak, lakásszövetkezetek: 15 db / társasház

3. Zsákok átvételének helye és ideje:

  • Helyszín: Újpesti Városgondnokság Kft. 1044 Budapest, Óradna utca 2/a
  • Átvételi időpontok:

Újpesti Városgondnokság Kft. a rendelkezésére álló mennyiség erejéig tud zsákokat biztosítani, ezért abban az esetben, ha az osztási időszak befejezése előtt elfogynak a rendelkezésre álló zsákok, az osztási időszak lezárul. Erre vonatkozó információkat információs felületeinken közzé fogjuk tenni.

4. Zsákok átvételének igazolására vonatkozó különleges szabályok:

Természetes személyekre vonatkozó előírások:

  • a jogosultságot igazoló dokumentumokat igénylő bemutatja átvételkor és az azon szereplő, jogosultságot igazoló adatok rögzítésre kerülnek:
    • igénylő neve
    • anyja neve
    • lakcímadat (újpesti tartózkodási hely vagy újpesti állandó lakcím)
    • lakcímkártya száma

(Amennyiben azon idős magánszemélyek, akik régi típusú személyi igazolvány bármelyikével rendelkeznek és nincs lakcímkártyájuk, de a személyi igazolványuk belső oldalain fellelhető lakcímre utaló adat szerepel, ők azzal igazolják lakóhely címüket, tehát lakcímkártyával nem rendelkeznek. Amennyiben az igénylő rendelkezik DÁP alkalmazással, a lakcímadatát a DÁP alkalmazáson belül a hiteles adatigazolás segítségével is igazolhatja.)

  • a zsákokat meghatalmazás útján is át lehet venni, az Újpesti Városgondnokság Kft. ehhez formanyomtatványt biztosít, amely honlapjáról letölthető
  • amennyiben meghatalmazott veszi át a zsákokat, az igénylő adatait meg kell adni a meghatalmazásban
    • meghatalmazó, igénylő neve, anyja neve, lakcímadata, lakcímkártya száma, aláírása

(Amennyiben azon idős magánszemélyek, akik régi típusú személyi igazolvány bármelyikével rendelkeznek és nincs lakcímkártyájuk, de a személyi igazolványuk belső oldalain fellelhető lakcímre utaló adat szerepel, ők azzal igazolják lakóhely címüket, tehát lakcímkártyával nem rendelkeznek. Ez esetben a puha fedeles személyi igazolvány számát kell feltüntetni a meghatalmazáson.) Amennyiben az igénylő rendelkezik DÁP alkalmazással, a lakcímadatát a DÁP alkalmazáson belül a hiteles adatigazolás segítségével is igazolhatja.

  • meghatalmazott neve, lakcíme, személyi igazolvány száma, aláírása
  • 2 (kettő) tanú neve, lakcíme
  • a zsákok átvételével igénylő nyilatkozatát teszi, büntetőjogi felelőssége tudatában, hogy adatai a valóságnak megfelelnek, az igénylési feltételeknek megfelel és hozzájárul az adatai kezeléséhez.

Társasházakra, lakásszövetkezetekre vonatkozó előírások:

  • a zsákok igénylésére a társasház képviseletét ellátó személy jogosult, vagy az általa meghatalmazott személy
  • jogosultságot igazoló dokumentumok:
    • elektronikus igénylőlevél (előregisztráció), melyen rögzítésre kerül:
      • társasház pontos megnevezése és címadata
      • társasházi képviseletét ellátó szervezet jogi adatai (neve, székhelye, adószáma)
      • igénylő kapcsolattartási adatai, e-mail címe
    • amennyiben meghatalmazott veszi át a zsákokat, a Társasháznak ugyanúgy szükséges írásos igénylést benyújtania, amely tartalmazza fenti adatokat
    • a zsákok átvételével igénylő nyilatkozatát teszi, büntetőjogi felelőssége tudatában, hogy adatai a valóságnak megfelelnek, az igénylési feltételeknek megfelel és hozzájárul az adatai kezeléséhez

Társasházi képviselőknek előzetesen írásban az Újpesti Városgondnokság Kft, honlapján (https://ujpestivarosgondnoksag.hu/palyazat/lakossagnak/zsakosztas) megtalálható form-on keresztül szükséges előregisztrációt (igénylést) benyújtaniuk. Beérkezést követően, az informatikai rendszer néhány percen belül ID számmal ellátott visszaigazolást küld az igénylő részére, amely visszaigazoláson a beküldött adattartalom is megtalálható. A beküldés gomb megnyomása előtt mindenképp ellenőrizze a felrögzített adatokat. Beküldés előtt az igénylő még javíthatja az esetleges hibákat. Amennyiben beküldést követően, már csak a visszaigazolásban veszi észre a hibás adattartalmat, úgy azt csak társaságunk tudja az informatikai háttérben javítani, ezért szíveskedjen társaságunknak az info@ujpestivarosgondnoksag.hu e-mail címen jelezni a problémát, hogy javítást kér, a jelzésben az ID (előregisztrációs) számára hivatkozzon, illetve adjon meg egy telefonszámot, amelyen az igénylővel kapcsolatba tudunk lépni.

A jogosultság igazolásokat feltöltheti a regisztrációs felületre 8 MB erejéig, illetve személyesen is be tudja mutatni azokat átvételkor. Amennyiben az előregisztrációs felületre tölti fel az igazolásokat, azokat előzetesen leellenőrizzük és hiány, hiba esetén jelezni fogjuk külön e-mailben, hogy be kell mutatnia személyesen azokat. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy társaságunknak az igazoló dokumentumok hiánya esetén nem áll módjában a zsákokat kiadni. Az előre benyújtott igazoló dokumentumok a zsákok átvételét követően rendszerünkből törlődni fognak.

Amennyiben meghatalmazott útján veszi át a zsákokat a Társasház képviseletében eljáró személy, úgy a meghatalmazást eredetben be kell nyújtani az átvétel helyszínén. Ennek hiányában nem áll módunkban zsákokat kiadni.

Mely dokumentumok nem használhatók jogosultság igazolásra?

      • közüzemi számla másolat
      • tulajdoni lap
      • hiányosan kitöltött vagy hiányzó meghatalmazás, dokumentumok
      • hiányzó írásbeli igénylés (előregisztráció) társasházak esetében
      • lakcímadat igazolásának hiánya

Amennyiben a jogosultságával vagy a zsákok átvételével kapcsolatban olyan kérdése merülne fel, amelyre nem találja válaszunkat jelen tájékoztatásban, vagy bizonytalan a jogosultságával kapcsolatosan és megerősítést várna tőlünk, hívjon minket a +3612321156-os telefonszámunkon hét közben 8:00-16:00 óra között.

  • hiányosan kitöltött vagy hiányzó meghatalmazás, dokumentumok
  • hiányzó írásbeli igénylés (előregisztráció) társasházak esetében
  • lakcímadat igazolásának hiánya

Amennyiben a jogosultságával vagy a zsákok átvételével kapcsolatban olyan kérdése merülne fel, amelyre nem találja válaszunkat jelen tájékoztatásban, vagy bizonytalan a jogosultságával kapcsolatosan és megerősítést várna tőlünk, hívjon minket a +3612321156-os telefonszámunkon hét közben 8:00-16:00 óra között.

Budapest, 2025.03.03.

Újpesti Városgondnokság Kft.