TÁJÉKOZTATÓ

FKF zöldhulladékgyűjtő zsákok igénylésére

Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata 2025. őszén is szeretné a helyes zöldhulladék-gyűjtésre ösztönözni a lakosságot, mind a társasházakban, mind a kertes ingatlanokban, családi házakban életvitelszerűen élők esetében, így ismételten lakossági akciót hirdet a zöldhulladék-gyűjtő zsákok igénylésére vonatkozóan a rendelkezésre álló mennyiség erejéig!

IGÉNYLÉSI FELTÉTELEK

  1. Jogosultak köre:
    • természetes személyek, magánszemélyek, akik életvitelszerűen élnek újpesti kertes ingatlanban, családi házban és ezt lakcímadatokkal igazolni tudják
    • társasházak, lakásszövetkezetek, társasházi képviseletek, akik újpesti, kerttel, előkerttel, zöldterülettel rendelkező társasházakat kezelnek és ezt képviseleti jogosultságukkal ellenőrizhető módon igazolni tudják
  1. Igényelhető zsákok mennyisége:
    • természetes személyek, magánszemélyek: 25 db zsák / ingatlan (ingatlanonként egy csomag zsák igényelhető, akkor is, ha az ingatlanban többen élnek életvitelszerűen és megegyezik a címadatuk)
    • társasházak, lakásszövetkezetek: 15 db / társasház
  1. Zsákok átvételének helye és ideje:
    • Helyszín: Újpesti Városgondnokság Kft. 1044 Budapest, Óradna utca 2/a
    • Átvételi időpontok természetes személyek részére:

    • Átvételi időpontok KIZÁRÓLAG előregisztrált társasházak részére:

Újpesti Városgondnokság Kft. a rendelkezésére álló mennyiség erejéig tud zsákokat biztosítani, ezért abban az esetben, ha az osztási időszak befejezése előtt elfogynak a rendelkezésre álló zsákok, az osztási időszak lezárul. Erre vonatkozó információkat az alábbi információs felületeken (ujpest.hu; Újpest Média; Újpesti Városgondnokság Kft.) közzé fogjuk tenni.

 

  1. Zsákok átvételének igazolására vonatkozó különleges szabályok:

Természetes személyekre vonatkozó előírások:

  • a jogosultságot igazoló dokumentumokat igénylő bemutatja átvételkor és az azon szereplő, jogosultságot igazoló adatok rögzítésre kerülnek:
    • igénylő neve
    • lakcímadat (újpesti tartózkodási hely vagy újpesti állandó lakcím)
    • lakcímkártya száma
      • Amennyiben azon idős magánszemélyek, akik régi típusú személyi igazolvány bármelyikével rendelkeznek és nincs lakcímkártyájuk, de a személyi igazolványuk belső oldalain fellelhető lakcímre utaló adat szerepel, ők azzal igazolják lakóhely címüket, tehát lakcímkártyával nem rendelkeznek.
      • Amennyiben az igénylő rendelkezik DÁP alkalmazással, a lakcímadatát a DÁP alkalmazáson belül a hiteles adatigazolás segítségével is igazolhatja.
    • a zsákokat meghatalmazás útján is át lehet venni, az Újpesti Városgondnokság Kft. ehhez formanyomtatványt biztosít, amely honlapjáról letölthető
    • amennyiben meghatalmazott veszi át a zsákokat, az igénylő adatait meg kell adni a meghatalmazásban
      • meghatalmazó, igénylő neve, anyja neve, lakcímadata, lakcímkártya száma, aláírása
        • Amennyiben azon idős magánszemélyek, akik régi típusú személyi igazolvány bármelyikével rendelkeznek és nincs lakcímkártyájuk, de a személyi igazolványuk belső oldalain fellelhető lakcímre utaló adat szerepel, ők azzal igazolják lakóhely címüket, tehát lakcímkártyával nem rendelkeznek. Ez esetben a puha fedeles személyi igazolvány számát kell feltüntetni a meghatalmazáson.
        • Amennyiben az igénylő rendelkezik DÁP alkalmazással, a lakcímadatát a DÁP alkalmazáson belül a hiteles adatigazolás segítségével is igazolhatja.
      • meghatalmazott neve, lakcíme, személyi igazolvány száma, aláírása
      • 2 (kettő) tanú neve, lakcíme
    • a zsákok átvételével igénylő nyilatkozatát teszi, büntetőjogi felelőssége tudatában, hogy adatai a valóságnak megfelelnek, az igénylési feltételeknek megfelel és hozzájárul az adatai kezeléséhez.

Társasházakra, lakásszövetkezetekre vonatkozó előírások:

  • a zsákok igénylésére a társasház képviseletét ellátó személy jogosult, vagy az általa meghatalmazott személy
  • jogosultságot igazoló dokumentumok:
    • elektronikus igénylőlevél (előregisztráció), melyen rögzítésre kerül:
      • társasház pontos megnevezése és címadata
      • társasházi képviseletét ellátó szervezet jogi adatai (neve, székhelye, adószáma)
      • igénylő kapcsolattartási adatai, e-mail címe
    • amennyiben meghatalmazott veszi át a zsákokat, a Társasháznak ugyanúgy szükséges írásos igénylést benyújtania, amely tartalmazza fenti adatokat
    • a zsákok átvételével igénylő nyilatkozatát teszi, büntetőjogi felelőssége tudatában, hogy adatai a valóságnak megfelelnek, az igénylési feltételeknek megfelel és hozzájárul az adatai kezeléséhez

Társasházi képviselőknek előzetesen írásban az Újpesti Városgondnokság Kft, honlapján (https://ujpestivarosgondnoksag.hu/palyazat/lakossagnak/zsakosztas) megtalálható form-on keresztül szükséges előregisztrációt (igénylést) benyújtaniuk, enélkül nem áll módunkban zsákokat kiadni.

Az előregisztrációs felület 2025.09.29. 8:00 órától az osztást megelőző nap, 2025.10.05. éjfélig aktív. Ezen időpont után zsákot igényelni nem lehet.

Beérkezést követően, az informatikai rendszer néhány percen belül ID számmal ellátott visszaigazolást küld az igénylő részére, amely visszaigazoláson a beküldött adattartalom is megtalálható, valamint az átvételi időpontok. A beküldés gomb megnyomása előtt mindenképp ellenőrizze a felrögzített adatokat. Beküldés előtt az igénylő még javíthatja az esetleges hibákat. Amennyiben beküldést követően, már csak a visszaigazolásban veszi észre a hibás adattartalmat, úgy azt csak társaságunk tudja az informatikai háttérben javítani, ezért szíveskedjen társaságunknak az info@ujpestivarosgondnoksag.hu e-mail címen jelezni a problémát, hogy javítást kér, a jelzésben az ID (előregisztrációs) számára hivatkozzon, illetve adjon meg egy telefonszámot, amelyen az igénylővel kapcsolatba tudunk lépni.

A jogosultság igazolásokat feltöltheti a regisztrációs felületre 8 MB erejéig, illetve személyesen is be tudja mutatni azokat átvételkor. Amennyiben az előregisztrációs felületre tölti fel az igazolásokat, azokat előzetesen leellenőrizzük és hiány, hiba esetén jelezni fogjuk külön e-mailben, hogy be kell mutatnia személyesen azokat. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy társaságunknak az igazoló dokumentumok hiánya esetén nem áll módjában a zsákokat kiadni. Az előre benyújtott igazoló dokumentumok a zsákok átvételét követően rendszerünkből törlődni fognak.

Amennyiben meghatalmazott útján veszi át a zsákokat a Társasház képviseletében eljáró személy, úgy a meghatalmazást eredetben be kell nyújtani az átvétel helyszínén. Ennek hiányában nem áll módunkban zsákokat kiadni.

Mely dokumentumok nem használhatók jogosultság igazolásra?

  • közüzemi számla másolat
  • tulajdoni lap
  • hiányosan kitöltött vagy hiányzó meghatalmazás, dokumentumok
  • hiányzó írásbeli igénylés (előregisztráció) társasházak esetében
  • lakcímadat igazolásának hiánya

Amennyiben a jogosultságával vagy a zsákok átvételével kapcsolatban olyan kérdése merülne fel, amelyre nem találja válaszunkat jelen tájékoztatásban, vagy bizonytalan a jogosultságával kapcsolatosan és megerősítést várna tőlünk, hívjon minket a +3612321156-os telefonszámunkon hét közben 8:00-16:00 óra között.

Budapest, 2025. szeptember 25.

Budapest Főváros IV. kerület Újpest Önkormányzata, zöldhulladékgyűjtőzsák-osztás adatkezelési tájékoztató IDE kattintva érhető el! Majd görgessen le a Zöldhulladékgyűjtőzsák-osztás – részhez.

Újpesti Városgondnokság Kft. – adatkezelési tájékoztató IDE kattintva érhető el!